خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





مزایا و فواید فوق العاده ورزش کوهپیمایی

     

     

    ورزش کردن در باشگاه برای خیلی از آدم‌ها خسته‌کننده است، اما این واقعیت که هنگام کوه پیمایی می‌توانید مزه‌ی تازگی طبیعت و هوای کوهستان را بچشید، آنرا به یک لذت واقعی تبدیل می‌کند.

     

    جای تعجب نیست، شما می‌توانید هر ساعتی که کوه پیمایی می‌کنید حدود ۵۰۰ کالُری بسوزانید، هرچند باید سریع راه بروید. راه رفتن با سرعت ۷ کیلومتر در ساعت، حدود ۵۰۰ کالُری می‌سوزاند، در صورتی که راه رفتن با سرعت ۴ کیلومتر در ساعت، چیزی حدود ۲۵۰ کالُری خواهد سوزاند. بهرحال مهم نیست چقدر سریع پیاده روی کنید، هنگامی که در شگفتی‌های طبیعت گشت می‌زنید، کلی چربی می‌سوزانید!

     

    اگر از زندگی شهری خسته شده‌اید، کوه پیمایی به شما کمک می‌کند تا از همه‌ی آن سر و صداها و استرس‌های دور و ورتان دور شوید و استراحتی کنید. می‌توانید به جای خلوتی در طبیعت بروید، جایی که هیچ چیز به جز شما و حیات وحش نباشد. چه شما کوه پیمایی کنید، چه به قله‌ی آن صعود کنید و یا چه در جنگلی پیاده روی کنید، متوجه خواهید شد که این کار بسیار استرس شما را کاهش داده و خیلی آرامتان می‌کند.

     

    یکی از چیزهایی که کوه پیمایی را برای ورزش و کاهش وزن گزینه‌ی خوبی کرده، این است که شما مجبور به پیاده روی می‌شوید. اگر از زمانی که اتومبیل خود را ترک کرده‌اید، یک ساعت پیاده روی کرده باشید، باید یک ساعت دیگر وقت صرف کنید تا به اتومبیلتان بازگردید. حتی اگر تا بالاترین نقطه‌ی کوه هم نروید یا کل دامنه‌ی کوه را زیر پا نگذارید، مجبورید پیاده روی کنید تا دوباره به تمدن برگردید! هیچ مهم نیست که چه کار می‌کنید و چگونه راه می‌روید، بهرحال در کوه پیمایی ورزش خوبی خواهید کرد و چربی می سوزانید، البته مگر اینکه در همان یکی دو کیلومتر اول بازگردید!

     

    مزایا و فواید فوق العاده ورزش کوهپیمایی

     

    ۱. کوه پیمایی، هورمون آدرنالینی که از یک هفته‌ی کاری پر استرس در بدنتان تولید شده است را آزاد می‌کند، که باعث کاهش استرس و اضطراب در شما می‌شود.

     

    ۲. هر نوع ورزشی، خطر ابتلا به فشار خون، دیابت و انواع بیماری‌های قلبی را به شدت کاهش می‌دهد.

     

    ۳. پیاده روی می‌تواند تراکم استخوان شما را افزایش دهد و به طور موثری اثرات ناشی از پوکی استخوان را معکوس کند!

     

    ۴. آن‌هایی که ۷ ساعت در هفته فعالیت فیزیکی دارند، ۴۰ درصد کمتر از کسانی که فقط ۳۰ دقیقه در هفته فعالیت می‌کنند، در معرض خطر مرگ هستند.

     

    ۵. ثابت شده است که پیاده روی، خواب شب را بهبود می‌بخشد.

     

    ۶. پیاده روی و کوهپیمایی سیستم قلبی و تنفسی شما را سالم نگاه می‌دارند، و به عضلات شما استقامت بیشتری می‌بخشند.


    این مطلب تا کنون 8 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : پیاده ,پیمایی ,ورزش ,کاهش ,کنید، ,ساعت ,هفته فعالیت ,
    مزایا و فواید فوق العاده ورزش کوهپیمایی

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده